8 Şubat 2020 Cumartesi

Fabrikalardan Esinlenen Ticari Mobilya Tasarımı Nedir?

Özet: - Doğa, dünyadaki tasarımcıların ilk öğretmeni, iç mekan kelime dağarcığına ulaşabileceğimiz çeşitli bitki, renk ve hareket biçimleri tasarım, özellikle mobilya tasarımında. Eski zamanlardan beri tasarımcılar doğa ve özel olarak yeni tasarımlar bitki ve biz böyle eski medeniyetlerde gözlemledik böyle Eski Mısır, Asur ve Orta Çağ'da Kıpti ve İslam sanatında.
Modern zamanlarda, Art Nouveau, Art deco, Organik ve Post-modernite, nihayet ekolojik ve
biyonik mobilya. iç tasarımcı bitkilerden mobilya modelleri ilham başardı
çağlar boyunca, ancak bu özellik çağdaş mobilyalardan yoksundur. Bu araştırma,
bitkilerden esinlenen mobilya yeniliklerinin analiz olasılığı. Araştırma
sorun fabrikadan alınan mobilya tasarımlarının analiz eksikliği ve ulaşmak
tipi çağdaş mobilyaların yenilikçi tasarımında kullanılabilir. Yaratmayı hedefler
mobilyaların organik tasarımları ve mobilya ilke ve teknik kurallarının oluşturulması
çevre ile ilgili tasarım.
Anahtar Kelimeler: - Ticari - Mobilya Tasarımı - bitkilerden tasarım - doğa Simülasyonu -
doğa kavramları.
Giriş: -
Evren ilahi bir yaratım sistemidir, insanı yaratıcı bir yaratık yapar,
Yaratıcının yaratıklarındaki büyüklüğünü taklit ederek ideal güzelliğe ulaşmaya çalışmak,
doğanın taklidi yoluyla. Çağdaş konseptinde simülasyon, bu doğada yatar.
homojen ve heterojen bileşenleri duygular çemberine girer ve
her insanın bilinçaltı deneyimleri. Yani, simülasyon bir
ideal dünyaya ulaşmak için istemsiz araçlar. Doğanın görsel ilhamının yanı sıra
doğanın neleri içerdiği, tasarımcı üzerindeki unsurların ve
yararlandığı fayda, böylece yüksek vermesi için üretimine yansır.
estetik değer, böylece fonksiyonel faktör merkezi olmamalıdır. Doğanın taklidi
formlar görsel olarak kabul edilir, sadece estetik ve dekoratif ilham değil, aynı zamanda ideolojik
ve sembolik. Hindistan'da, örneğin, flora doğal çevreye hakim, bu yüzden
Hindu tapınağı mimarisi kaktüs formlarından esinlenerek, Kutub Manar minaresi
aloe bitkisinden. Tropikal Afrika'da Afrikalılar hayvanların mimari formlarına ilham verdiler. Ayrıca
Modern çağda, analiz sonucunda doğadan analitik ilham,
teorilerini simüle etmek için doğanın yapısal felsefelerin neler içerdiğinin
doğa [7- p30-34].
Bu aynı zamanda modern bilimsel gelişmeyle ilişkilendirilenler tarafından da desteklenmiştir.
yüksek verimlilik mikroskobunun ortaya çıkmasıyla teknolojik olanakların
2 tasarım sürecinde doğanın taklidi, sistemlerin ve kuralların yeniden yapılandırılmasını amaçlamaktadır.
çevre sorunlarının çözümü için kullanılan ve
sürdürülebilir yaşam tarzı. Doğadan ilham son yıllarda daha da derinleşti. Doğa oldu
birçok mimari proje, tasarım ve diğer sanatlar için model. Çoğu
mimarlık ve iç tasarım işi alanında ünlü tasarımcılar ortaya çıktı, kim
Werner Aisslinger, Ronan ve Erwan gibi doğa ve yaratıcılıktan ilham aldı
Bouroullec, Peter Eisenman, Zaha Hadid, Herzog ve de Meuron, Ross Lovegrove, Olaf
Nicolai, Francois Roche, Lars Spuybroek, Günther Vogt ve diğerleri [tablo 1] 'de olduğu gibi. Konular
eserlerinden arazi, bitkiler, insanlar ve hayvanlar, iklim vb.
doğayı yeniden keşfetmek ve yeni ufuklar açmak için.
Bu araştırma genel olarak doğa ve özellikle bitkilerle ilgilidir. Bitki olarak bilinir
Yaşayan türlerden biri ve bitki krallığı, Yosunlar, Karaciğer solucanları,
Eğrelti otları, Otsu, Odunsu bitkiler, Çalılar, Üzüm, Ağaçlar ve diğer çeşitli formlar. Bitkiler
yosun gibi serbest kanlı tek hücreli boyuttan Sequoia gibi büyük ağaçlara kadar
uzunluğu 100 m [3-s.37].
Bitki krallığı üç bölümden oluşur (dallar), yani çok hücreli yosun bölümü (kahverengi
yosun, yeşil, kırmızı.) ve yosunlar bölümü (secde-dik) ve vasküler bitkiler (Non
tohum ve tohum bitkileri ve iki lobbed bitki) ve bitki krallığının altındaki mantarlar, ancak farklı
alglerden, kloroplast içermez.

1- Doğa üzerinde benimsenen sanatsal hareketler ve teoriler: -
İnsan çevresini tasarlarken doğa her zaman bir ilham kaynağıdır.
çağlar, özellikle iç tasarım ve mobilya alanında. Eski Mısır sanatı
doğadan ilham alarak etkilendi, bu yüzden çeşitli sanatlar ve kalan eserlerin
3 arkalarında, bitkilerde ve hayvanlarda temsil edilen doğal unsurları, hatta sembollerinde ve
yazıtlar. İlham, mobilya parçalarında ve sütunlarda,
lotus çiçeğinin şekli [10-s.56] .Yunan sanatı; birincil olanla ayırt edilir
felsefi perspektifin doğasını simüle etmek için estetik teorilerin temeli ve düşünceli
vizyon. Döndükleri gibi, örneğin Mısır nilüfer kullandıklarına dikkat edilmelidir.
vazo, anthemion, spiral ile bağlı palmiye ağaçları şeklindeki birimleri süs
yanı sıra çiçek ve akant yaprağı, zeytin, üzüm ve papirüs gibi
[Tablo 2]. Kıpti sanatı; doğadan esinlenerek üzüm, nar,
palmiye ağacı meyve, dekoratif elemanlar şeklinde. İslam sanatı; çiçek süs eşyaları ve
Erken İslam döneminde mimarlığı ve objeleri süslemek için desenler [Tablo 2].
Bitkiler, İslam sanatında türetilmiş daha karmaşık desenlerle birçok farklı biçimde ortaya çıkmıştır.
yaprak ve çiçek arka plan. Çiçekler ve ağaçlar Hindistan'da dekoratif olarak kullanıldı,
Fars ve Türk anıtları. Art Nouveau; Baskı sanatında ortaya çıktı ve
Belçika'daki mimariye taşındı ve oradan Avrupa'ya yayıldı ve
dalgalı ve kavisli bitki, hayvan ve çiçek hatları ile. Ayrıca meşaleler ve cam grupları da kullandı.
aydınlatma için avizeler gibi üzüm kümelerinin ve palmiye ağaçlarının sütun olarak kullanılması. Sanat dekorasyonu; Avrupa ve Amerika Birleşik Devletleri'nden birçok grup,
bu tür Art Nouveau gruplarından bazı hatlarda muhalefet ettiler, ancak bitki kullanımını sürdürdüler
ve hayvan formlarını işlerinde, ama yeni bir şekilde. Bu çizgileri tüm alanda kullanmak yerine,
onu sınırlandırdılar. En çok kullanılan bitki motifleri lotus çiçeği idi. Simgesel
dışavurumculuk: bu eğilim Kuzey Avrupa ülkeleri, özellikle Almanya,
mimarlık ve eserler alanında etkili olan gelenekçilikten uzaklaştığı için
art deco ve art nouveau'nun bir uzantısıdır. Sürekliliğini yansıtır.
canlılar gibi mevcut kısıtlama köşelerinin liberal organizması [12-s.302].
Organizma: Bu teorinin öncüsü Frank Lloyd Wright,
tasarım çözümü organik çevreden geldi ve Louis Sullivan "Yaşayan
farklı okullar ve mezhepler değil doğa, tasarımcılar için ilham kaynağı olmalıdır.
bu alanın öncüleri, fayda ve dayanıklılık ve güzelliğin
organik çalışma, birinden diğerinden ayrılamayacak şekilde, örneğin doğal
nesne [12-s.157]. Mobilyada organizmayı başarmanın üç önemli ilkesi vardır.
tasarım, birincisi, tasarımın geldiği yer, ikincisi biçim ve işlev ilkesidir,
üçüncüsü ise zaman testlerine uyum sağlama ve dayanma yeteneğidir. Gaudi şunlardan biri olarak kabul edilir tasarımlarına düzensiz serbest kavislerden ilham verdiği için en ünlü organizma tasarımcıları su bitkilerinde ve canlı hücrelerde doğada gözlemlenen şekiller [6- s. 347-365].

2- Doğal tasarımda estetik tasarım ilkeleri ve değerleri: -
güzellik, sanat eserine ve cezasının tadına ve yorumuna bir yaklaşımdır.
doğadaki estetik değerler, izlemeye bağlı olan estetik felsefenin temelidir,
tefekkür ve estetik doğa algısı. Estetik tasarım tabanları çoktur,
ritim, orantı, birlik ve denge ve estetik temeller tasarımcının
eserin gerçekleştirdiği entelektüel veya estetik görevi yerine getirir. Bu üslerden bazıları
tutarlılık: Bilim adamları bugün her zamankinden daha fazla, doğadaki her şeyin tabi olduğunu kabul ediyor
estetik uyum yasaları. Albert Einstein 1879-1955 MS, "Dünya makul,
duyular tarafından algılanır "ve bir bilim adamı buna inanmalı ve
çünkü çalışmaya değer ahenkli yasalara göre inşa edilmiştir [9-s.32].
Tekrar eden çizgiler, renk, şekiller, boyutlar veya mezuniyet boyunca hareket anlamına gelen ritim,
tekrarlama veya çeşitlilik veya süreklilik. Parçalar arasında organik olarak birbirine bağlanan birim
diğeri, bir arada tutmak, başarının en önemli ilkelerinden biridir.
estetik görünüm. Oran, matematiksel sayıların kullanımını içeren bir terim ve
geometrik sistemler arasındaki ilişkilerin doğasını keşfetme veya açıklama
aynı türün parçaları. Bitkilerdeki oran açık bir şeydir ve
Pisagor dijital bir kavramdan türetilmiştir ve güzellik aritmetiğe dayanmaktadır.
orantılılık yasalarına dayanan vakıflar. Örneğin, ayçiçeği iki spiral oluşturur
karşıt kümeler 21 ila 34 spiral, böylece ilk spiral seti aritmetik formda olur,
sayısal ilerleme, ikinci küme geometrik ilerlemeye neden olur. Ayrıca birde şu var
sarılı sebze yaprakları gibi birçok bitki ve meyvede doğal spiral şekiller [13-s.113],
Marguerite çiçeğinin kalbi, kozalaklı ağaçlar ve ananas ve diğerleri. Ananas için
örneğin, 5 doğrudan spiral, 8 karşıt ve 18 ve 3 kozalaklı ağaçlarda
Fibonacci dizisine göre doğrudan ve zıt spiraller arasındaki simetri neredeyse bir
bitkiler dünyasında hukuk.
Bitki büyümesinde estetik ilişki sistemleri; Bir matematiksel ilişki var.
bitkilerin büyümesi, bu matematiksel ilişkiler doğal olarak
düzensiz formlar olarak adlandırılan yönler (bulutlar ve dalgalar ve saçılma şelaleleri olarak),
bu formlar, matematiksel denklemler tarafından oluşturulan formlardan başka bir şey değildir. Matematiksel temel
5 çam kozalaklarından ayçiçeği başlarına kadar birçok bitki büyümesi için kullanılır Bitki büyümesinde Phi gibi
Şekil 1). Bazı bitki türleri şeklinde, bileşiminde bir matematiksel
Pythagoras kuralı gibi, bu türlerin büyümesini kontrol eder. Yeniden karıştırılmış bir üçgen çizerek ve sonra kenarları karelendi, yani her iki tarafı da tam
kare, şekil (1) 'de olduğu gibi ve işlemi tekrarlayarak ve üzerine başka bir üçgen çizerek
karenin her iki tarafında ve kenarlarını kareler gibi, ya da tekrar tekrar,
Üçgen tabanın her zaman bir yönde veya zıt bir şekilde,
aşağıdaki üçgen. Böylece, eğrelti otları bitkisinin büyümesinde benzer bir form alırız.

3- Bitkilerin doğal tasarımında yapısal konfigürasyon: -
Bitkilerin ilham türleri arasında, yapısal konfigürasyonun ilhamı, bir örnek
Roma, İtalya'daki spor salonu, 1986'da Pier Luigi Nervi'nin tasarımı ve diğer eserler,
tasarımları bir "Soleil" fabrikasının yapısal konfigürasyonundan esinlenmiştir. Ayrıca
bitkilerin yapısal konfigürasyonuna ilham veren tasarımcı Paolo Portoghesi ve
bir konut kompleksi olan Roma'da yaptığı bir çalışmada kök ile ilişki,
1970 yılında uygulanmıştır.
Bitkideki yapısal temeller,
açıklıktaki kontrast da dahil olmak üzere bitkilerde birbirleri arasındaki karşılıklı bağımlılık
renk, doku ve şekil türleri arasındaki farklar. Dokudaki fark, öyle görünüyor
kabarık, yumuşak ve çıkıntılı hologram dokularda bariz. Yoluyla silme ve ekleme işlemleri
bitkinin bazı kısımlarında büyüme ve ölüm. Yakınlık, bitkide ortaya çıkan ve
Deniz organizmaları. Mercan resifleri gibi formlar arasındaki karışıklıklar. Denizde şeffaflık
plankton ve kristaller. Ağaçlar, bulutlar ve karda olduğu gibi üst üste binme ve birikme. Tekrarlama,
tasarım birliği formlarında.
4- Doğa kavramları Simülasyon: -
Yaşamın başlangıcından bu yana, insan doğada nesnelerin çevresini simüle etmeye çalıştı, bu yüzden
uçak yaparak simüle hayvanlar ve uçak yaparak simüle kuşlar ve simüle
bazı evlerde kuş yuvası. Simülasyon, bazıları
entelektüel farkındalığı ve tasarım derinliğini artırarak olumlu bir yol; diğerleri katkıda bulunur
doğanın açık simülasyonu ile olumsuz, entelektüel özelliklerinin kaybıyla sonuçlanır.
tasarlamak. Tasarımdaki simülasyon kavramı, ortaya çıkan potansiyellerin yansımasına dayanır
ve doğadan üretilir. Simülasyon iki bölüme ayrılabilir, ilki doğrudan
geleneksel fikirler ve ikincisi ile yasadışı olarak ileten gerçekçi simülasyon figürü (2),
6
içeriğinde entelektüel ve felsefi değerleri ima eden dolaylı soyut simülasyon
eski uygarlıklar gibi köklenme kavramı ve böylece ideolojik simülasyon
soyut ya da sembolik bir biçimdeydi.
http://www.homeideasdesign.com/category/outd
kötüyse-mobilya-2 /
http://www.hompic.com/3081/contemporary-and-beautiful-patio-furniture-for-modernlifesytle/
http://www.furnituredesignidea.com/1097/beautiful-gardenfurniture-to-be-overrun-by-plants
(Şekil 2) Mobilya bitkileri simüle eder (doğrudan simülasyon)
Bu alanda bilinen, ekosistem mobilyaları gibi çevre dostu bazı terimler vardır.
doğal ahşap veya alternatif malzemelerden yapılmış mobilyalar. Biyonik bilimi de ilgileniyor
birincil prototipleri simüle etmek ve tasarım yapmak Biyonik biyolojik olarak bilinir
tasarım, araştırma ve deneyime dayalı tasarımda bir trendin çözümlerine ulaşmak için
Birincil kaynak olarak görülen doğa yaklaşımı ile ürünlerin pratik fonksiyonları
içerir. Ya da doğada bulunan biyolojik yöntem ve sistemlerin çalışmaya uygulanması ve
Simülasyon gibi imalatlarda mühendislik ve modern teknoloji sistemlerinin tasarımı
lotus çiçeği yaprağı yüzeyi, yaprak yüzeyinin mumsu meme ile kaplı olduğu açıktır
safsızlıkların yapışmasını önleyerek, bilim adamları cephelere bir tür boyaya ulaştılar.
yağmur damlaları düştüğünde kendini temizler. Yanı sıra gelişimi
mobilya ve yüzme ıslanma önleyici kumaşlar giydirmek ve
sonar, radar ve ultrasonik tıbbi görüntüleme gibi yunus derisine simülasyon
yarasa eko-konum sisteminin simülasyonu.Bu simülasyona dayanan bilim var
bilgi teorisi, hesaplamalı biyoloji ve yapay zeka.
Bionix tasarımındaki İngiliz bilim adamı Dr. Edward T. Hall, The Hidden adlı kitabında şöyle diyor:
"Hem insan hem de çevresi birbirlerinin oluşumuna katılır" boyutu ve
ilkel insanın uyguladığı tasarım ile
tasarım şimdi, birincisi doğanın doğrudan simülasyonu kavramını benimsediği gibi,
iş boyutunun benzerliği, ikincisi ise entelektüel
sistemlerinde doğanın simülasyonu ve karmaşık felsefe [4-s.188].

Simülasyon teorileri: - Platon "Sanat simülasyondur" diye düşünmektedir. Platon,
sanat doğayı taklit eder, ancak yeterlilik ve ustalık düzeyine ulaşmamıştır. Bu yüzden hepsini reddetti
zamanında sanat biçimleri, gerçek somutu simüle ederken onları simülasyon modelleri olarak görmek
dünya, ideal güzelliğe yükseltilmedi. Aristoteles sanatın doğayı taklit etmesi gerektiğine karar verirken,
bütünsel ve zihin standardına göre. Al Kendy (Yaakoub Ibn Isaac)
simülasyon en etkileyici yöntemdir ve insanların duygularına ulaşmanın ve
duyular. Ebu Hayyan El Tawhidi, simülasyon kavramı içinde
güzellik.
Mobilya tasarımında bitkiler için simülasyon yöntemleri: -
Mobilya tasarımındaki bitki, formu simüle etmek, yapıyı simüle etmek gibi değişir,
hareketi simüle etme ve işlevi aşağıdaki gibi simüle etme (3): -
7
(Şek.3) Mobilya tasarımındaki bitkiler için simülasyon yöntemleri [Yazarın telif hakkı]
Şekil simülasyonu: - Mobilya, bitki, rengi ve dokusu simüle edilerek tasarlanabilir.
Bitkilerde form kavramının simülasyonu, çizgiler ve tasarım araçlarının bir derlemesidir.
belli bir felsefe, bu felsefe geometrik şekiller gibi bitkilerde polimorfik bir felsefe,
dış formlar, inşaat, büyüme ve hareket formları, vb .. Vb ...
bitki düzenlilik yöntemine göre üç desene ayrılır, yani
üçgen ve kare gibi düzenli geometrik şekiller ve bazıları gibi düzenli taraflı formlar
virüs türleri, kristaller ve bazı çiçek formları ve yarı düzenli çokgenler
elmas ve yamuk. Zürafanın dış kısmında ve bazı yaprakların dallanmasında bulunur,
ve ağaç gövdesinin organik büyümesi gibi baskın olan organik düzensiz şekiller
torsiyon. Dış cephenin simülasyonu, tasarımdaki en yaygın simülasyon tipleridir

Hareket simülasyonu: - Mobilya,
bitkinin bilyesi, burulma, mezuniyet gibi farklı koşullarında hareketi,
germe, zikzak çizme, patlama, uzama, tırmanma, büzülme gibi [tablo 4]. İşkence
sap eğriliği, İsviçreli fizik bilimcisi "Schwendener" çalışmasını yapmıştı
sonuç olarak bitki omurlarının bükülmeye maruz kalmasıyla ilişkili mekanik hareket
hava basıncına maruz kalması ve çalışmadan netleştiği, bitkinin örneğin sazlar bulduğumuz gibi hücrelerin dikey olarak bükülme kabiliyeti sayesinde esneklik
çapa göre yükseklik oranı 1: 200 olan bitki ve buğday bitkisi için 1: 500. oyuk
silindirik binalar, bitki uzamasının simülasyonunda,
binanın alt kısmında yakınlaşan ve farklılaşan boyutların omurlarını güçlendirmek
New York'taki Eluil Frank binası gibi yüksekliğe sahip boyutlar
oranı 1:20. Zikzak, su akışının yaygın bir şeklidir ve denizde
mercan resifleri gibi organizmalar ve bitkilerin hareketinde. Spiral sarmal şeklidir, böyle
salyangoz ve istiridye ve spiral tırmanma deseninde yetişen birçok bitki gibi. Balling
kubbe gibi tasarımda bir güç ve etkililiğe sahiptir ve birçok bitki meyvesi vardır.
küresel formdadır. Çam ağaçlarına, ananas ve diğerlerine yayılan koniler [5-s.138].

Mobilya tasarımında yapı simülasyonu, tasarım araçlarını kullanarak
dallanma, yapraklanma, tekrarlama, örtüşme ve Damarlanma gibi bitkilerde evrim süreçleri.
Bitkilerde dallanma yöntemleri, hayvan boynuzları gibi diğer organizmalardan farklıdır.
ve yıldırım çatallanma ve bitkilerde dallanma, büyüme ve
yaprakların dallanması dallar ve dallardan farklıdır, çünkü yapraklar
güneş ışınlarına toplu bir sistem [5-s.137]. Ve dallarda çatallama iki bölüme ayrılır,
ilk olarak, apikal dallanma, üst iki parçaya bölünerek, her biri ayrı bir dal, vb.
[tablo 5] 'de olduğu gibi. İkinci tip en yaygın olan yan dallanma iken,
ya tomurcuklar Casuarinas gibi terminal büyümesinde devam eder veya belirli bir
daha sonra üzüm gibi başka büyür ve böyle devam eder [11-s.96].

Yapraklanma, bitkideki bir yaprağın evrimidir. Yaprakları olmayan bir bitki hayal edilemez veya
yaprak fonksiyonu olmadan, ışık enerjisini dönüştüren yeşil kloroplast içeriği nedeniyle
organik maddelerin sentezinde ve bitki beslenmesinde kullanılan kimyasal enerji.
Yaprak kompozisyon sistemleri çeşitli figürlerdir (4), yumurta yaprağı, tüy lob anatomik
yapraklar, karmaşık üçlü yaprak, kalp yaprak, kaşık yaprak, tüylü yaprak, disk yaprak ve sığ lobbed,
çam gibi iğne yaprağı, soğan gibi boru yaprağı, sarımsak gibi şerit, kafur gibi mızrak yaprağı,
eliptik, örneğin armut, böbrek, pamuk gibi. Formlar, basitten
şekil ve dokuda kompozit olanlar [11 -106].
(Şek.4) Yapraklar
Ağaçların dallarında geçiş ve sebze kılları bırakır. Yaprak büyük
yanlar ve diğer ikincil olanlar birbirine zıt geçiştir ve genellikle yapraklar bağlanır
olarak adlandırılan paralel ağ formunda küçük dallı ana boyuna damarlar ile
dallanma.
Mobilya tasarımında Fonksiyon Simülasyonu, fonksiyon simülasyonunda tasarım araçlarını kullanma
bitki büyüme, istikrar, sürdürülebilirlik, avcılık, polen ve üreme gibi. Orada
tekrarlanan kademeli büyümenin doğasında iki tür büyüme vardır ve ikincisi ani
biri tekrarlayan büyümeyi engelliyor. Bitkilerdeki matematiksel büyüme ünlüdür; çok fazla var
büyümesinde matematiksel modellerin belirlenmesi [2 - s.37].
Çeşitli tiplerin evrimsel büyümesi, sarmal form gibi sonsuz büyüme ve
arı kovanının organik hücrelerinin altıgen formu gibi tipik büyüme. Tipik olabilir
yinelenen bir yapısal elemanın büyümesi veya simetrik olmayan tipik bir büyümesi
kristaller ve yaprak bıçağı gibi yapı elemanları [tablo 6] 'da olduğu gibi. Sapma geçerli
Bazı deniz salyangozları ve inşaat hücreleri gibi yapısal büyüme, bazı birimler olarak
doku geçişi, kaybolabilir, yapısal boşluğa neden olarak burulmaya yol açabilir. rasgele
kurt üzüm meyvesi gibi diferansiyel yapısal büyüme. Kompozit yapısal büyüme gibi
mantarın koni şekli. Ağaçlar gibi tekrarlayan kademeli büyüme.

5- Çağdaş mobilya tasarımının standartları ve modelleri
Bitkiler: -
Yenilikçi ve doğadan ilham alan çok sayıda ticari mobilya tasarım yöntemi vardır,
ürünler ve mobilyalar sergilemek için teşhir üniteleri arasında fonksiyon çeşitliliği
tüketici, koltuk gibi müşteri ve sonra ofis gibi müşteri mobilya, kasiyer sayacı. Bu
aşağıda mobilya tasarımlarından esinlenen yenilikçi tasarım yöntemlerinden bazılarına değinilmiştir.
doğa. Analog Tasarım (doğadan doğrudan ilham), açık ifade tarzı, nerede olduğu
bazı doğal formlara veya bunların bir kısmına başvurdu veya bunu öneren bir tasarım yaptık, bu yüzden
Örneğin, modernite evresinin şu forma odaklandığını
işlev, yeni ikisi de birlikte söz konusudur, böylece hiç kimse
diğerini geçersiz kılar [8 -p224] .. Sembolik tasarım (Soyut stil doğal elemanları takip eder).
Tasarımın sembolik işlevi, şeylerin gizli anlamlarını tanımlamak ve
Anlam ve görülenler aracılığıyla görülmeyen, duyular tarafından algılanabilir. Sembolik form
tasarım içerikle yakından ilişkilidir, bu nedenle birimdeki form ve içerik, her birini onaylar
diğer [10-s.52]. Sembol bilimi mobilya tasarımında harika bir konuma sahiptir. Anlamı
iki seviyeye sahip analojilere, önerilere ve simgelere dayanan bir şekilde iletilir, ilk önce,
doğrudan sembolizm ile ifade ve sembolizm anlamında ikincisi. Morfolojik
tasarım: Tasarımcının öğeleri türetmek istediği özel bir tasarım ve stil ve
doğadan semboller, bu unsurlar doğa yasaları ve büyüme ışığında düzenlenir
sistemleri ve görsel organizasyon yeteneği. Tasarım öğelerinin çeşitliliğine rağmen
doğal çizgiler, boşluklar, şekiller, renkler ve dokular ve diğerleri
hem çeşitlilik hem de kalıcı değişim ile karakterize edilir, ancak doğal yasalarla yönetilir
büyüme. Müstehcen tasarım: özel anlamlar önermek. Soyut tasarım: dayalı
doğanın doldurduğu birçok ayrıntıyı özetliyoruz. Anlamsal kavramsal tasarım: bir tasarımdır
kavramı sembolden daha az belirgin ve abartılı bir soyut tarzda kullanmak.
Pragmatik tasarım (deneysel stil) [tablo 7] 'de olduğu gibi.

1 yorum:

  1. If you're looking to lose weight then you absolutely need to try this totally brand new personalized keto meal plan diet.

    To create this keto diet, licensed nutritionists, personal trainers, and professional cooks have united to develop keto meal plans that are powerful, painless, money-efficient, and delicious.

    Since their launch in January 2019, 1000's of clients have already completely transformed their figure and well-being with the benefits a certified keto meal plan diet can give.

    Speaking of benefits: clicking this link, you'll discover 8 scientifically-certified ones provided by the keto meal plan diet.

    YanıtlaSil